2011/04/06

أنا زعلت مني إنهارده

و هو البلوج إيه غير مكان للفضفضة يعني

النهارده كان عندي مشوار، فنزلت أخدت تاكسي، المهم في وسط الطريق كنا في شارع إتجاهين، والإتجاه بتاعنا كان واقف ومنيل بستين نيلة، والإتجاه العكسي كان فاضي وأخر حلاوة ... قام سواق التاكسي عمل حركة سواقة خولاتي مشهورة و مشي عكسي عشان يعدي العربيات إل قدامه، ولما عربية جت في وشه قام راجع تاني حارته وكسر على واحد هناك فشخة ... فإتخانقوا، بس كل ده مش مهم، إل زعلني إني فضلت السكوت وماوقفتش في صف الراجل المظلوم ضد سواق التاكسي المعفن أبو سواقة خولاتي ده ... يمكن كنت عايز أوصل مشواري وأخلص ومافياش دماغ للخناق، بس برده مش مبرر، إخص عليا وعلى سلبيتي

هناك تعليقان (2):

Radwa Fathy يقول...

بما انك اكلمت عن السلبية فا انا بردة شوفت واحدة بترمى حاجة فى الشارع كنت عايزة اكلمها زى ما بعمل بس معرفش لية المرة دى مقدرتش اكلم :(:(

Jasmine يقول...

sometimes you are passive in situations where you should not be..and then it's too late for you to take an action.

But it's still good at least you have conscience.